Идват нови индекси, резултатите на фирмите ще се конкурират в Twitter
Какво си мислите за акциите на Apple? Фенове ли сте на Microsoft, Netflix или Amazon? Години наред, каквото и да мислите за тях, всички останали се интересуват. Дори най-голямото ви вдъхновение от тези акции не е оказвало никакво влияние върху повишаването или понижаването на цената им. Това обаче се променя.
Да бъдем честни: това, което си мислите или говорите пред останалите за акциите, няма никакво значение. Ако обаче напишете мнението си в Twitter, ще има значение. Звучи ли налудничаво? Най-новият алианс между световни социални мрежи и аналитичната фирма S&P Dow Jones (която е зад индексите S&P 500 или Dow Jones) в този случай променя лудостта в реалност.
Резултатът от партньорството, което е обявено в средата на ноември, се дефинира от индекса, който следи мнението на потребителите на Twitter за избраните акции. Сътрудничеството потвърждава нарастващото влияние на социалните мрежи в света на финансите. Например от 2013г. американските търговски фирми могат да използват Twitter като платформа за публикуване на корпоративни новини, включително икономическите резултати.
Хакнатите ъкаунти или туитове (кратки съобщения) от влиятелни лица могат значително да раздвижат борсовите цени. Резултатът от това необичайно сътрудничество са два индекса. Първият ще анализира туитове на 200 фирми на базата на индекс S&P 500 с най-добрия „социален резултат“, другият ще следи с една четвърт по-малко борсови заглавия. Дали новите индекси ще допринесат за подобряване инвестиционните решения на хората и професионалните финансисти , днес можем само да гадаем. Въпреки това, поглеждайте в Twitter, когато не сте спокойни по отношение на някои от акциите, които притежавате.